Lucram intr-o lume in care inventam preponderent meserii cerebrale. A face un obiect cu mana a devenit subiect de muzeu, oferta de targ mestesugaresc sau profesie marginala, in general nerentabila. In aceste conditii, in Romania, cateva familii, grupuri si chiar comunitati se incapataneaza sa-si faca meseria, sa-si traiasca propria cultura, viata – chiar si in conditii de piata neprietenoase pentru ei.
Solutiile pe care cei mai multi experti le propun sunt legate de reconversie – sa-i transformam, sa-i invatam alta meserie – altceva vandabil, ceva nou. Totusi Mestesugul, pentru romii care inca sunt prinsi in acest sistem traditional inseamna mai mult decat o profesie, inseamna un mod de viata, un sistem de valori, un mod de interactiune cu societatea, cu alterul! De ce am schimba asta?
Educarea consumatorilor pentru a intelege si valoriza mestesugul, in paralel cu dezvoltarea unor structuri de economie sociala la nivel local, pot fi pilonii care sa sustina crearea unei piete functionale. O piata moderna ce valorizeaza autenticul si traditionalul, astfel protejandu-le si aducand inapoi valoare catre comunitatile care o hranesc.
Prin “Romano Cher – Casa Romilor”, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltare Resurse Umane 2007-2013, avem ca principal obiectiv sa-l readucem pe piata si in viata activa a comunitatii pe meseriasul traditional de etnie roma.
Persoana de contact: Ciprian Necula, Manager de proiect Romano Cher – Casa Romilor, office@kcmc.ro.
Solutiile pe care cei mai multi experti le propun sunt legate de reconversie – sa-i transformam, sa-i invatam alta meserie – altceva vandabil, ceva nou. Totusi Mestesugul, pentru romii care inca sunt prinsi in acest sistem traditional inseamna mai mult decat o profesie, inseamna un mod de viata, un sistem de valori, un mod de interactiune cu societatea, cu alterul! De ce am schimba asta?
Educarea consumatorilor pentru a intelege si valoriza mestesugul, in paralel cu dezvoltarea unor structuri de economie sociala la nivel local, pot fi pilonii care sa sustina crearea unei piete functionale. O piata moderna ce valorizeaza autenticul si traditionalul, astfel protejandu-le si aducand inapoi valoare catre comunitatile care o hranesc.
Prin “Romano Cher – Casa Romilor”, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltare Resurse Umane 2007-2013, avem ca principal obiectiv sa-l readucem pe piata si in viata activa a comunitatii pe meseriasul traditional de etnie roma.
Persoana de contact: Ciprian Necula, Manager de proiect Romano Cher – Casa Romilor, office@kcmc.ro.