Cultura pentru toti

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Cultura pentru toti

Pentru toti cei interesati de nivelul de cultura al romanilor


    Curs "Cultural Trainers and Lifelong Learning Certificate"

    Maier
    Maier
    Admin


    Numarul mesajelor : 913
    Data de inscriere : 06/02/2009
    Varsta : 75
    Localizare : Ashkelon,Israel

    Curs "Cultural Trainers and Lifelong Learning Certificate" Empty Curs "Cultural Trainers and Lifelong Learning Certificate"

    Mesaj  Maier Dum 15 Noi 2009 - 12:35

    In perioada 12-16 octombrie, am participat la cursul "Cultural Trainers and Lifelong Learning Certificate", in Pilsen, Republica Ceha, despre care va informez mai jos.

    Cu urari de bine,
    Emilia Placintar
    Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj


    Cultural Trainers and Lifelong Learning Certificate Course

    Cursul a fost organizat de International House London (instructor Barry Tomalin) în parteneriat cu Lifelong Learning Programme of the Ismaili Council for the European Union (instructor Tasneem Virani).

    Grupa a fost formată din 12 participanţi şi a avut o compoziţie culturală extrem de diversă şi interesantă, astfel încât experienţa de echipă a fost o demonstraţie live de comunicare interculturală.
    Obiectivele cursului au fost de a introduce noţiuni absolut fundamentale de educaţie culturală, a recomanda surse de informare şi cercetare în vederea conceperii unui curs de comunicare interculturală adaptat la nevoile cursanţilor şi a demonstra, prin activităţi deosebit de antrenante, tehnici şi idei de dezvoltare a conştiinţei culturale a cursanţilor pentru ca aceştia să evalueze în ce mod şi în ce măsură să-şi adapteze comportamentul la cealaltă cultură.

    Cursul a fost structurat în două părţi: Cultural Training (B. Tomalin) şi Lifelong Learning (T. Virani).

    În prima parte, s-a definit cultura de afaceri, au fost introduse principalele teorii culturale, cele 5 componente ale culturii (cunoştinţe culturale, aşteptări culturale, comportament cultural, stil cultural, adaptare culturală) şi s-au desfăşurat activităţi pe baza inputului teoretic, dintre care selectez:

    1) Need to know: Cursanţii sunt invitaţi să formuleze trei lucruri pe care au nevoie să le înţeleagă până la sfârşitul cursului; aceste nevoi au devenit puncte-cheie în agenda cursului, la care se revenea la sfârşitul fiecărei zile.

    2) What do we need to know about culture? (vezi cele 5 componente, mai sus): Fiecare grupă/pereche îşi alege o cultură familiară şi discută apoi ce cunoştinţe sunt utile despre acea cultură, care este o caracteristică naţională semnificativă, ce comportament reflectă acea caracteristică, modul în care persoanele s-au adaptat la acea cultură şi, în final, informarea grupei asupra celui mai important şi util lucru învăţat din această activitate.

    3) Critical incident methodology: Cursanţii discută diverse scenarii care ilustrează neînţelegeri cauzate de diferenţe culturale, identifică problema şi sugerează un mod de rezolvare.

    4) Cultural quiz: In grupe, cursanţii aleg o ţară despre care formulează 10 afirmaţii, dintre care 5 sunt false; celelalte grupe rezolvă testul.

    5) Cultural style profile: Cursanţii îşi evaluează stilul propriu şi apoi al culturii de destinaţie pe baza a 12 descriptori; se identifică diferenţele de stil şi se discută dacă este nevoie de o schimbare a stilului personal şi în ce măsură.

    6) Designing a market profile: Cursanţii învaţă cum se creează un profil cultural al unei ţări folosind formula ECOLE (Expectations, Communication, Organization, Leadership, Etiquette) pentru identificarea ariilor de potenţiale neînţelegeri culturale.

    7) Designing a course: Participanţii concep un curs pentru un anumit client, cu accent nu atât pe informaţie, cât pe organizare şi formare de deprinderi.

    Metodologia demonstrată e bazată pe ciclul de învăţare Activity (Do it) – Debriefing (What was the result?) – Conclusions (What did we learn?) – Implementation (How will we put the lesson into action?). O practică utilă a fost jurnalul cursantului (Learning log), cu secţiunile “Learning”, “Benefits” şi “Actions”. La sfârşitul fiecărei zile de curs sau în dimineaţa următoare, cursanţii reflectă asupra modulului parcurs pentru a rememora ce consideră fiecare util pentru dezvoltarea sa şi cum va aplica ceea ce a învăţat.

    În partea a doua, au fost introduse principiile învăţării reflexive şi ale comunicării non-violente, domeniile inteligenţei emoţionale şi s-a discutat modul în care toate acestea pot fi integrate pentru a-i motiva pe adulţi să înveţe continuu.

    În finalul cursului, fiecare participant a avut tutorial de o oră cu unul dintre instructori, la alegere, bazat pe modelul GROW (Goal, Reality, Opportunities and Obstacles, Way forward). Tutorialele au scopul de a-i ajuta pe cursanţi să evalueze în termeni concreţi în ce mod vor beneficia de acest curs.

    Am fost impresionată de claritatea şi logica obiectivelor şi a structurii cursului, de activităţile si discuţiile ce le-au urmat, de accentul pus pe sfaturile practice pentru conceperea şi desfăşurarea unui curs de educaţie culturală şi, nu în ultimul rând, de naturaleţea cu care s-a dezvoltat dinamica grupului.

      Data/ora curentă este: Joi 28 Mar 2024 - 14:56