Cultura pentru toti

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Cultura pentru toti

Pentru toti cei interesati de nivelul de cultura al romanilor


    Progamul Grundtvig

    Maier
    Maier
    Admin


    Numarul mesajelor : 913
    Data de inscriere : 06/02/2009
    Varsta : 75
    Localizare : Ashkelon,Israel

    Progamul Grundtvig Empty Progamul Grundtvig

    Mesaj  Maier Sam 20 Feb 2010 - 19:47

    http://www.anpcdefp.ro/index.html
    Tipuri de activitati

    Prin intermediul progamului Grundtvig pot fi finantate:

    * Mobilitati individuale - stagii, plasamente, cursuri sau schimburi de experienta intre cei implicati in organizatii sau institutii de educatia adultilor, formale cat si non-formale, sesiuni de formare sau de dezvoltare profesionala a personalului implicat in educatia adultilor; vizite pregatitoare destinate constituirii Parteneriatelor si elaborarii viitoarelor proiecte Grundtvig
    * Parteneriate (Parteneriate pentru Invatare Grundtvig), pe teme de interes comun pentru institutiile participante
    * Proiecte multilaterale al caror scop este acela de a ameliora sistemele de educatie a adultilor prin dezvoltare si transfer de inovatii si bune practici
    * Retele de experti si organizatii (Retele Grundtvig) care vizeaza in mod deosebit:
    o dezvoltarea de mijloace pedagogice in domeniul educatiei adultilor
    o identificarea, imbunatatirea si diseminarea de bune practici si metode inovative relevante
    o furnizarea de materiale si continuturi pentru proiectele si parteneriatele implementate de organizatii terte, pentru facilitarea activitatilor de cooperare si stimularea dimensiunii interactive intre acestea
    o dezvoltarea de instrumente pentru analiza de nevoi si pentru asigurarea calitatii in domeniul educatiei adultilor
    * Vizite pregatitoare destinate reprezentantului unei institutii care doreste sa participe la un seminar de contact sau la o intalnire cu potentiali parteneri pentru realizarea unui Parteneriat sau proiect Grundtvig
    * Alte initiative cu scopul de a promova obiectivele Programului Grundtvig (Masuri acompaniatoare)


    1. Mobilitati individuale

    1.1 Mobilitati ale adultilor care invata

    1.1.1 Ateliere Grundtvig/ Grundtvig Workshops

    Obiective si activitati

    Actiunea permite adultilor care invata sa participe la ateliere/ workshops (seminarii si activitati educationale) care au loc intr-o alta tara europeana decat cea de origine, cu conditia ca aceasta sa participe la Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii. Atelierele reunesc persoane sau grupuri mici de adulti din diferite tari care doresc sa experimenteze modalitati inovative si multinationale de invatare, care sa contribuie la dezvoltarea lor personala, potrivit nevoilor acestora. Adultii sunt, de asemenea, incurajati sa isi impartaseasca competentele si cunostintele in mod activ cu ceilalti participanti.

    Fiecare atelier poate sa aiba un numar minim de 10 adulti si maxim de 20 adulti (numarul acestora poate depasi limita superioara, dar grantul Grundtvig nu va fi acordat pentru mai mult 20 de adulti). In ceea ce priveste compozitia, cel mult 1/3 dintre participanti pot fi din aceeasi tara de origine. Adultii rezidenti in tara in care se organizeaza atelierul sunt eligibili, dar nu pot fi finantati din programul Grundtvig al tarii organizatoare si nu pot depasi, de asemenea, 1/3 din totalul participantilor. Un atelier poate fi organizat pe o perioada de 5 pana la 10 zile.

    Atelierele pot avea orice tema. Dintre temele adecvate programului Grundtvig, pot fi amintite:
    o arte vizuale, creativitate, muzica, matematica, stiinte si alte teme care nu depind de cunoasterea unei limbi straine;
    o invatarea unei limbi straine, mai ales pentru persoane care doresc sa isi formeze competente de baza sau sa iti imbunatateasca astfel de competente in domenii specifice (mai ales daca este vorba de o limba cu arie de raspandire restransa si putin predata);
    o discutii de grup pe teme comune privind Europa, cu o scopul de a stimula cresterea interesului pentru problemele legate de populatia adulta;
    o dialog intercultural si cetatenie activa.

    Actiunea este deschisa oricarei institutii care doreste sa organizeze activitati pentru adultii care invata. Candidaturile pentru un grant necesar organizarii unui atelier trebuie trimise catre Agentia Nationala din tara organizatorului, atelierul trebuind sa aiba loc in aceasta tara.

    Grantul Grundtvig va acoperi cheltuielile privind organizarea atelierului, cat si pe cele necesare finantarii participarii adultilor, incluzand pentru acestia transportul si subzistenta.

    Adultii care doresc sa participe candideaza (individual sau in mici grupuri) direct la organizatia care realizeaza atelierul. Aceasta va asigura cazarea, costul transportului cat si al subzistentei. Organizatorul selecteaza candidatii in functie de regulile precizate in propriul formular de candidatura trimis catre Agentia Nationala. O atentie deosebita se va acorda persoanelor din grupuri sociale dezavantajate.

    Cine poate beneficia de finantare

    Pot beneficia de seminarii si activitati educationale prin intermediul atelierelor:
    o organizatorii de ateliere: orice organizatie care are personalitate juridica si care isi poate demonstra capacitatea de a organiza un atelier;
    o adultii: orice persoana adulta, cu varsta de peste 18 ani, dintr-o tara participanta la program, participantii fiind selectionati de catre organizatorii de ateliere.

    1.1.2 GIVE: Grundtvig - Initiative pentru Voluntarii Seniori din Europa

    Obiective si activitati

    GIVE (Grundtvig - Initiative pentru Voluntarii Seniori din Europa) finanteaza proiecte bilaterale care sprijina initiative de cooperare europeana pentru Voluntarii Seniori, desfasurate intre organizatii situate in doua tari participante la Programul de Invatare pe tot Parcursul Vietii.

    Programul de Invatare pe tot Parcursul Vietii are ca scop oferirea de oportunitati educationale celor care, indiferent de varsta, doresc sa participe la diferite forme de educatie (formala, non-formala sau informala). Voluntariatul a devenit o experienta din ce in ce mai valoroasa de educatie informala pentru persoane de orice varsta. In mod particular, a fost recunoscut ca o modalitate de a oferi noi oportunitati de invatare pentru adultii seniori din Europa, permitand continuarea vietii active si valorizand contributia adusa de seniori societatii. Adultii seniori reprezinta, de altfel, o sursa bogata de intelepciune si experienta, de care societatea ar trebui sa profite mai mult decat a facut-o in mod obisnuit in trecut. Aceasta actiune ofera o noua forma de mobilitate pentru adultii seniori europeni, care le va permite sa invete, sa impartaseasca cunostintele si experienta lor si sa "ofere" (GIVE) ceva din toate acestea unei tari europene, alta decat cea din care provin.

    Termenul "voluntariat" se refera la toate formele de activitati de voluntariat, indiferent daca sunt formale sau informale. Pentru a se realiza presupune decizia libera, alegerea si motivatia unei persoane, fara a avea scop financiar sau fara a conduce la obtinerea vreunui profit. Este in beneficiul voluntarului ca persoana, al comunitatii si al societatii.

    Voluntariatul este un mijloc prin care persoanele si asociatiile pot sa raspunda unor nevoi educationale, sociale si de mediu, constituind, in acelasi timp, o forma de sustinere a organizatiilor non-profit sau comunitare. Astfel, prin voluntariat se adauga valoare unor activitati desfasurate de diverse institutii, fara ca voluntarii sa inlocuiasca angajatii profesionisti (cu salariu).

    Aceasta forma de mobilitate dedicata voluntarilor este, de asemenea, un mijloc de cooperare intre organizatia care trimite si organizatia care primeste voluntari. Isi propune implicarea unor noi tipuri de organizatii la programul Grundtvig, care doresc sa isi imbunatateasca activitatea prin schimburi de bune practici si prin creearea unei colaborari europene durabile.

    In cadrul proiectelor, activitatile derulate trebuie sa:
    o permita adultilor seniori sa devina voluntari intr-o tara europeana, alta decat cea de origine, pentru a desfasura orice tip de activitate non-profit, ca forma de invatare/ schimb de experienta formala sau informala;
    o dezvolte cooperari durabile intre organizatia care trimite si organizatia care primeste voluntari in jurul unui subiect specific sau grup tinta, prin schimbul de voluntari;
    o permita comunitatii locale implicate in schimbul de voluntari sa beneficieze de potentialului adultilor seniori (cunostinte, competente si experienta).

    Cooperarea dintre institutii trebuie sa fie bilaterala si reciproca, in asa fel incat:
    o proiectele sa implice doua organizatii, fiecare din cate o tara participanta la program. Una din aceste tari trebuie sa fie membra UE; durata proiectelor este de 2 ani;
    o fiecare organizatie sa trimita si sa primeasca 2-6 voluntari pe perioada derularii proiectului. Numarul minim obligatoriu este de 2 voluntari. Pot fi trimisi mai mult de 6 voluntari, dar finantarea obtinuta va fi pentru maximum 6 persoane;
    o durata unui stagiu de voluntariat este de 3 pana la 8 saptamani;
    o voluntarii sa se deplaseze individual sau in grup;
    o trimiterea si primirea de voluntari sa se poata desfasura concomitent, dar acest lucru nu este obligatoriu.

    Daca, dupa expirarea perioadei de 2 ani pentru care s-a primit finantare, un nou grant este acordat, voluntarii implicati in proiect trebuie sa fie altii (fiecare persoana poate participa ca voluntar doar o singura data);

    Profilul voluntarilor
    o actiunea este deschisa tuturor adultilor cu varsta de 50 + ani, aceasta fiind o conditie de eligibilitate;
    o un accent deosebit se va pune pe participarea voluntarilor din grupurile sociale dezavantajate si din randul minoritatilor etnice, acest lucru ajutand la o mai buna integrare a lor in Europa si la combaterea rasismului si xenofobiei;
    o participarea in egala masura a femeilor si barbatilor va fi incurajata;
    o este de dorit ca voluntarii sa fie persoane cu experienta in aceasta activitate, ceea ce va intensifica schimburile dintre organizatia care trimite si cea care primeste voluntari.

    Profilul organizatiei care trimite si al organizatiei care primeste voluntari
    o orice organizatie poate trimite si primi voluntari, daca dovedeste ca poate realiza acest lucru eficient;
    o activitatile in care vor fi implicati voluntarii trebuie sa fie non-profit si sa ofere voluntarilor oportunitati reale de invatare, indiferent daca sunt formale, non-formale sau (cel mai probabil) informale;
    o organizatia care trimite si cea care primeste voluntari, ca parteneri in proiect, trebuie sa contribuie la dezvoltarea unei cooperari durabile in jurul unei anumite teme/ activitati/ grup tinta specifice, prin intermediul schimbului de voluntari. Prin urmare acestea trebuie sa aiba profil similar sau complementar.

    Cine poate beneficia de finantare

    Pot participa la proiecte:
    o voluntarii: adulti cu varsta de 50 + ani, chiar daca sunt sau nu implicati in activitati de educatia adultilor, care pot candida din partea unei organizatii participante la un proiect Grundtvig de voluntari seniori, cu scopul de a deveni voluntari profesori si formatori in educatia adultilor (formala, non-formala, informala), precum si formatorii acestor categorii de persoane;
    o organizatia care trimite si organizatia care primeste: orice organizatie, atata timp cat are personalitate juridica si activitatile de voluntariat sunt non-profit.

    1.1.3 Vizite si schimburi pentru personalul din domeniul educatiei adultilor

    Obiective si activitati

    Actiunea contribuie la imbunatatirea calitatii educatiei adultilor (de tip formal, non-formal si informal), permitand personalului care lucreaza sau intentioneaza sa lucreze in acest domeniu sa beneficieze de o vizita cu scop profesional, intr-o tara participanta la Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii, alta decat cea din care provine sau lucreaza.

    Participantii sunt incurajati sa dobandeasca o viziune mai larga asupra educatiei adultilor in Europa si, depinzand de scopul vizitei, sa isi imbunatateasca abilitatile de predare, coaching sau consiliere. Pot sprijini activitatea organizatiei care ii primeste prin expertiza de care dispun in domeniul predarii, managementului sau altor activitati conexe, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    o durata vizitei poate sa varieze in functie de scop, dar nu trebuie sa depasesca perioada de 3 luni (vizitele cu durata mai mare de 3 luni vor fi eligibile pentru actiunea "Asistenti Grundtvig");
    o pot efectua vizita individual sau, cand este cazul, in grupuri mici (in acest caz trebuie trimise formulare de candidatura separate pentru fiecare participant);
    o pot participa la vizite unilaterale sau bilaterale (sub forma unui schimb intre organizatiile implicate);
    o pot solicita, pentru o perioada stabilita, vizite la mai multe organizatii;
    o pot derula activitati care sa se refere la domeniul educatiei adultilor si sa fie corelate cu activitatile profesionale.

    Activitatile pot fi:
    o stagiu de predare la o organizatie de educatie a adultilor;
    o studierea aspectelor legate de educatia adultilor in tara de destinatie, cum ar fi: continutul si metodele de predare, metodele utilizate pentru cresterea accesului la forme de educatie a adultilor, managementul educatiei adultilor (privit la nivel local si regional, administrarea si conducerea organizatiei, probleme legate de buget, asigurarea calitatii), servicii de sprijin pentru adulti (consiliere si orientare);
    o studierea si/ sau furnizarea expertizei asupra sistemului/ aspectelor legate de politica educatiei adultilor, incluzand aspecte strategice si referitoare la dezvoltarea indicatorilor specifici;
    o perioade de "job-shadowing" (observare) intr-o organizatie de educatie a adultilor, intr-o organizatie publica sau non-guvernamentala implicata in educatia adultilor, cu scopul studierii metodelor non-formale sau informale de educatie;
    o participarea la un seminar sau conferinta cu valoare adaugata semnificativa pentru candidat si, implicit, pentru organizatia de unde provine acesta, incluzand Conferintele Europene dedicate Parteneriatelor pentru Invatare Grundtvig.

    In cazul in care principalul obiectiv al unei astfel de vizite este dezvoltarea cooperarii viitoare intre organizatia participantului si organizatia vizitata cu scopul elaborarii de noi proiecte, candidatii vor fi orientati spre Vizitele Pregatitoare.

    Cine poate beneficia de finantare

    Pot sa solicite vizite si schimburi:
    o persoanele aflate in orice etapa a formarii profesionale, care lucreaza cu norma intreaga sau in regim part-time, in sectorul de educatie a adultilor (formal, non-formal, informal) inclusiv voluntari. Pot fi inclusi:
    + profesori si formatori in educatia adultilor, precum si formatorii acestor categorii de persoane;
    + directori si personal din managementul organizatiilor care ofera servicii de educatia adultilor;
    + personal care este implicat in activitati interculturale de educatie a adultilor, sau care lucreaza cu grupuri de imigranti, comunitati etnice sau persoane itinerante;
    + personal care lucreaza cu adultii cu nevoi educationale speciale;
    + personal care lucreaza cu persoane cu risc de marginalizare, cum ar fi mediatorii si animatorii de strada;
    + personal care lucreaza in domeniul consilierii si orientarii in cariera;
    + personal care lucreaza in cadrul autoritatilor regionale si care sunt implicati in educatia adultilor, inclusiv in inspectorate.
    o formatori si personal din domeniul formarii continue;
    o fosti profesori sau personal educational care isi reiau activitatea dupa o perioada de pauza;
    o persoane cu calificare initiala in educatia adultilor si care intentioneaza sa inceapa sau sa reinceapa activitatea in acest domeniu;
    o persoane care se recalifica pentru educatia adultilor venind din alte domenii de activitate, pensionari sau care au intrerupt viata profesionala datorita unor responsabilitati personale/ familiale;
    o studenti care au incheiat cel putin 2 ani de studiu pentru o diploma sau calificare echivalenta in educatia adultilor sau care fac master in acest domeniu.

    Candidatii recalificati sau care reintra pe piata fortei de munca intr-o activitate legata de educatia adultilor trebuie sa demonstreze ca au inceput sau reinceput lucrul.

    1.2. Experiente de formare pentru viitorii sau recent calificatii profesori si formatori de adulti

    1.2.1 Asistentii Grundtivg

    (Experiente de formare pentru viitorii sau recent calificatii profesori si formatori de adulti)

    Obiective si activitati

    Actiunea permite personalului care lucreaza sau intentioneaza sa lucreze in domeniul educatiei adultilor (de tip formal, non-formal sau informal) sa petreaca o perioada de 12-45 de saptamani ca Asistent Grundtvig in cadrul unei organizatii de educatia adultilor, intr-o tara participanta la Programul de Invatare pe tot Parcursul Vietii, alta decat tara de origine.

    Obiectivul actiunii este acela de a oferi participantilor posibilitatea de a intelege mai bine dimensiunea europeana in educatia adultilor, de a-si imbunatati cunostintele legate de limbile straine, pe cele legate de alte tari europene si sistemele lor educationale, cat si competentele profesionale si interculturale.

    In timpul stagiului, asistentii:
    + participa la procesele de invatare sau la cele legate de managementul in educatia adultilor;
    + ofera suport adultilor cu nevoi speciale;
    + ofera informatii legate de tara lor de origine si asista la activitatile de predare pentru disciplinele lingvistice care se desfasoara in limba tarii lor, acolo unde este cazul;
    + contribuie la dezvoltarea sau consolidarea dimensiunii europene in institutia gazda;
    + initiaza, dezvolta si asista la implementarea proiectelor sau la orice alta activitate legata de procesele de invatare.

    Asistentii trebuie sa se integreze in viata organizatiei gazda. Deoarece stagiul de asistenta este deschis tuturor categoriilor de personal care lucreaza in educatia adultilor, nivelul de experienta si competentele profesionale pot sa difere semnificativ. Astfel, in functie de profilul lor specific, asistentii:
    + pot avea un rol auxiliar, asistand la diverse activitati de predare sau manageriale;
    + isi pot asuma responsabilitatea pentru unul sau mai multe cursuri sau pentru anumite activitati manageriale (acest gen de asistenti sunt numiti "asistenti experti")

    Inainte de a trimite candidatura, viitorul asistent trebuie sa identifice organizatia unde doreste sa realizeze stagiul. Candidatura trebuie sa contina confirmarea si acordul organizatiei unde se va realiza stagiul. Asistentii trebuie sa isi desfasoare activitatile in aceasta organizatie, pe toata durata stagiului. Totusi pot desfasura activitati in mai multe organizatii gazda, in cadrul aceluiasi stagiu, pentru a se conferi varietate muncii lor si pentru a se reuni, acolo unde este cazul, nevoile unor organizatii de educatie a adultilor aflate in vecinatate.

    Cine poate beneficia de finantare

    Pot beneficia de stagii de asistenta:
    o persoanele aflate in orice etapa a formarii profesionale, care lucreaza cu norma intreaga sau in regim part-time, in sectorul de educatie a adultilor (formal, non-formal, informal) inclusiv voluntari. Pot fi inclusi:
    + profesori si formatori in educatia adultilor, precum si formatorii acestor categorii de persoane;
    + directori si personal din managementul organizatiilor care ofera servicii de educatia adultilor;
    + personal care este implicat in activitati interculturale de educatie a adultilor, sau care lucreaza cu grupuri de imigranti, comunitati etnice sau persoane itinerante;
    + personal care lucreaza cu adultii cu nevoi educationale speciale;
    + personal care lucreaza cu persoane cu risc de marginalizare, cum ar fi mediatorii si animatorii de strada;
    + personal care lucreaza in domeniul consilierii si orientarii in cariera;
    + personal care lucreaza in cadrul autoritatilor regionale si care sunt implicati in educatia adultilor, inclusiv in inspectorate.
    o formatori si personal din domeniul formarii continue;
    o fosti profesori sau personal educational care isi reiau activitatea dupa o perioada de pauza;
    o persoane cu calificare initiala in educatia adultilor si care intentioneaza sa inceapa sau sa reinceapa activitatea in acest domeniu;
    o persoane care se recalifica pentru educatia adultilor venind din alte domenii de activitate, pensionari sau care au intrerupt viata profesionala datorita unor responsabilitati personale/ familiale;
    o studenti care au incheiat cel putin 2 ani de studiu pentru o diploma sau calificare echivalenta in educatia adultilor sau care fac master in acest domeniu.

    Candidatii recalificati sau care reintra pe piata fortei de munca intr-o activitate legata de educatia adultilor trebuie sa demonstreze ca au inceput sau reinceput lucrul.

    1.3. Formare continua a personalului implicat in educatia adultilor

    Obiective si activitati
    Obiectivul principal al actiunii Formare Continua a personalului implicat in educatia adultilor este acela de a contribui la ameliorarea calitatii educatiei pe tot parcursul vietii, prin acordarea posibilitatii de a participa la sesiuni de formare cu durata de pana la sase saptamani. Acestea se pot desfasura intr-o tara europeana, fiind destinate persoanelor care lucreaza in institutii de educatie a adultilor (in cel mai larg sens) sau care sunt implicate in formarea unor astfel de persoane. Participantii sunt incurajati sa isi imbunatateasca abilitatile lor practice de predare, coaching sau consiliere si sa capete o viziune europeana asupra a ceea ce inseamna invatare pe tot parcursul vietii.
    Sesiunile de formare trebuie sa se desfasoare intr-o alta tara europeana decat tara de origine a participantului, acesta putand sa opteze pentru:

    * cursuri structurate destinate personalului implicat in educatia adultilor, care au o dimensiune europeana evidenta in ceea ce priveste tema, continutul precum si profilul formatorilor si al participantilor; cursurile dureaza, in mod normal, cinci zile lucratoare;
    * sesiuni de pregatire sub forma stagiilor de scurta durata, job shadowing, sau plasamentelor in cadrul unei organizatii de educatia adultilor sau al unei organizatii publice ori non-guvernamentale implicate in educatia adultilor;
    * conferinte sau seminarii europene organizate fie in cadrul unei Retele sau Proiect Grundtvig, fie de catre o Agentie Nationala sau o Asociatie europeana reprezentativa pentru domeniul educatiei adultilor.
    Sesiunile de formare pentru care se opteaza pot viza aspecte formale, non-formale sau informale in educatia adultilor si se refera, ca domenii generale, la:
    * continuturi si metodologii de predare/invatare pentru adulti
    * oportunitati si modalitati de crestere a accesului la invatare pentru adulti
    * managementul educatiei adultilor
    * sisteme si politici de educatie a adultilor

    Sus ^



    Doar in anumite cazuri speciale cursurile pentru invatarea unei limbi straine sunt eligibile pentru finantare Grundtvig:

    * atunci cand cursurile de formare vizeaza limbi cu arie de respandire restransa si mai putin predate, utile in domeniul educatiei adultilor
    * pentru cei care predau diverse discipline din domeniul educatiei adultilor prin intermediul unei limbi straine
    * pentru personalul calificat pentru limbi straine care doreste sa se recalifice pentru alta specialitate din domeniul educatiei adultilor
    *
    pentru personalul care participa la un Parteneriat pentru Invatare Grundtvig si solicita formare lingvistica in cadrul Parteneriatului.
    Un instrument on-line care contine o baza de date pentru cursuri, fiind menit sa sprijine candidatii in identificarea ofertelor de formare, poate fi accesat la adresa: http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase/
    Candidatii sunt liberi sa aleaga cursuri de formare care nu sunt prezente in baza de date.

    Cine poate beneficia de finantare
    Pot beneficia de formare cei care fac parte din personalul care lucreaza cu norma intreaga sau in regim part-time, inclusiv voluntari, din orice sector al educatiei adultilor (formal, non-formal sau informal), si anume:

    *
    profesori si formatori, precum si formatorii acestor categorii de persoane
    *
    directori si personal din managementul organizatiilor care ofera servicii de educatia adultilor
    *
    personal care este implicat in activitati interculturale sau care lucreaza cu adulti sau persoane itinerante, inclusiv personal intinerant, mediatori si animatori
    *
    personal care lucreaza cu adulti cu nevoi educationale speciale
    *
    personal care lucreaza cu adulti cu risc de marginalizare
    *
    personal care lucreaza in domeniul consilierii si orientarii in cariera
    *
    inspectori

    Actiunea este administrata direct de Agentiile Nationale. Atunci cand se pregateste cererea de finantare, candidatii trebuie sa consulte prioritatile si toate informatiile existente in Apelul european si national, cat si in Ghidul candidatului!

    Sus ^

    2. Parteneriate pentru Invatare

    Obiective si activitati

    Parteneriatele pentru Invatare reprezinta cadrul pentru realizarea unor activitati de cooperare intre organizatii care lucreaza in domeniul educatiei adultilor. Comparativ cu Proiectele Multilaterale Grundtvig, care sunt orientate mai mult pe produs (sau pe rezultate), parteneriatele sunt orientate in special pe proces si vizeaza participarea mai ales organizatiilor de dimensiuni mici, care doresc sa includa aspecte legate de cooperare europeana in cadrul activitatilor lor educationale.

    Intr-un Parteneriat pentru Invatare, formatorii si adultii din cel putin trei tari participante isi propun sa lucreze impreuna, pe durata a doi ani, pentru una sau mai multe teme de interes comun. Acest schimb de experiente, practici si metode educationale se face cu scopul constientizarii cadrului cultural, social si economic european, precum si pentru o mai buna intelegere a ariilor de interes comun ale participantilor la Parteneriat.

    Organizatiile participante sunt incurajate sa monitorizeze si sa evalueze permanent activitatea lor transnationala si sa o interconecteze cu initiativele ce au loc la nivel de comunitate locala. Totodata ei sunt incurajati sa coopereze cu organizatiile si autoritatile locale, regionale si nationale pentru a asigura o baza solida activitatilor desfasurate si ideilor promovate, cat si pentru a deschide canale variate de diseminare.

    Un Parteneriat isi propune sa maximizeze valoarea schimburilor de experiente la nivel transnational, sa promoveze circulatia de bune practici si sa asigure un impact semnificativ al rezultatelor. Pe langa organizatiile participante pot, de asemenea, sa participe la activitatile propuse si institutii asociate acestora.

    In cadrul parteneriatelor pot fi finantate urmatoarele activitati:

    *
    intalniri de proiect si seminarii intre toate institutiile implicate in Parteneriat
    *
    schimburi de personal, formatori si adulti implicati in activitatile de proiect
    *
    schimburi de experienta si de bune practici prin mijloace traditionale si, in special, prin folosirea de tehnici de comunicare si informare (ex. website, e-mail, video-conferinte)
    *
    realizare de obiecte de arta, sau alte produse relevante pentru tematica proiectului
    *
    proiecte de cercetare si lucru pe teren
    *
    pregatire de spectacole (ex. piese de teatru, piese sau spectacole muzicale)
    *
    pregatire lingvistica pentru persoanele implicate in Parteneriat, pentru ca acestea sa dobandeasca competentele lingvistice necesare comunicarii in limba/limbile de lucru a(le) proiectului
    *
    cooperare cu alte proiecte cu tematica si pe subiecte similare (inclusiv cu Retelele Grundtvig)
    *
    activitati de auto-evaluare
    *
    organizare de expozitii, producere si diseminare de materiale de informare sau documentare referitoare la activitatile de cooperare
    *
    valorizare de rezultate si experiente ale Parteneriatului

    Cine poate beneficia de finantare
    Orice organizatie sau institutie din domeniul educatiei adultilor, din sistemul formal, non-formal sau informal poate sa participe la Parteneriatele pentru invatare Grundtvig.

    Actiunea este administrata direct de Agentiile Nationale. Atunci cand se pregateste cererea de finantare, candidatii trebuie sa consulte prioritatile si toate informatiile existente in Apelul european si national, cat si in Ghidul candidatului!

    Sus ^

    3. Proiecte Multilaterale

    Proiectele Multilaterale pot fi gestionate de institutii/organizatii din tari diferite care pun in comun expertiza si cunostintele acumulate, pentru a lucra impreuna si a realiza produse/rezultate educationale concrete si inovative cu o valoare europeana evidenta.

    Actiunea este administrata direct de Comisia Europeana si Agentia Executiva a acesteia. Pentru detalii va rugam sa accesati site-ul Comisiei Europene la adresa http://ec.europa.eu/education/programmes/newprog/index_en.html#call


    4. Retele Tematice

    Obiectivul principal al Retelelor Tematice este acela de a crea o legatura stransa intre diferitii actori implicati in educatia adultilor in cel mai larg sens, de a ameliora calitatea, dimensiunea europeana si vizibilitatea activitatilor si aspectelor de interes comun in domeniul educatiei adultilor si de a face mai vizibile si mai cunoscute oportunitatile legate de invatarea pe tot parcursul vietii.

    Actiunea este administrata direct de Comisia Europeana si Agentia Executiva a acesteia. Pentru detalii va rugam sa accesati site-ul Comisiei Europene la adresa http://ec.europa.eu/education/programmes/newprog/index_en.html#call

    Sus ^


    5. Vizite Pregatitoare

    VIZITE PREGATITOARE - PARTENERIATE PENTRU INVATARE
    Obiective si activitati
    Obiectivul principal al Vizitelor pregatitoare este acela de a veni in ajutorul institutiei doritoare sa realizeze Parteneriate pentru Invatare, prin facilitatea identificarii sau lucrului cu potentiali parteneri, corespunzatori activitatilor viitoare ale Parteneriatelor.
    Se poate acorda finantare pentru participarea la urmatoarele activitati:

    *
    vizita organizata de o institutie potential partenera dintr-o alta tara
    *
    "seminar de contact" organizat de catre o Agentie Nationala pentru identificarea de parteneri

    Vizitele Pregatitoare permit potentialilor parteneri sa se intalneasca pentru:

    *
    definirea scopului, obiectivelor si metodologiei unui viitor Parteneriat
    *
    identificarea rolurilor, responsabilitatilor si sarcinilor partenerilor in cadrul unui viitor Parteneriat
    *
    dezvoltarea planului de lucru al viitorului Parteneriat (inclusiv metode de monitorizare, evaluare si diseminare)
    *
    completarea formularului comun de candidatura

    Cine poate beneficia de finantare
    Pot beneficia persoanele care reprezinta institutii doritoare sa formeze un Parteneriat pentru Invatare. In mod normal este acordata finantare numai pentru o singura persoana pentru o vizita, dar in cazuri exceptionale pot fi finantate doua persoane din partea aceleiasi institutii. Nu se poate finanta decat o singura candidatura pentru un Parteneriat. Vizita pregatitoare nu mai este eligibila din momentul in care dosarul de candidatura al Parteneriatului a fost depus.

    Actiunea este administrata direct de Agentiile Nationale. Atunci cand se pregateste cererea de finantare, candidatii trebuie sa consulte prioritatile si toate informatiile existente in Apelul european si national, cat si in Ghidul candidatului!

    VIZITE PREGATITOARE - PROIECTE MULTILATERALE SI RETELE
    Obiective si activitati
    Obiectivul principal al Vizitelor pregatitoare este acela de a veni in ajutorul institutiei doritoare sa realizeze Proiecte Multilaterale sau Retele Grundtvig, prin facilitatea identificarii sau lucrului cu potentiali parteneri, corespunzatori activitatilor viitoare ale Parteneriatelor.

    Actiunea este administrata direct de Comisia Europeana si Agentia Executiva a acesteia. Pentru detalii va rugam sa accesati site-ul Comisiei Europene la adresa http://ec.europa.eu/education/programmes/newprog/index_en.html#call

    Sus ^



    6. Masuri Acompaniatoare

    Obiectivul principal al Masurilor Acompaniatoare este acela de a sprijini o serie de activitati care, desi nu sunt eligibile in cadrul programului Grundtvig, pot contribui in mod evident la atingerea obiectivelor acestuia.

    Actiunea este administrata direct de Comisia Europeana si Agentia Executiva a acesteia. Pentru detalii va rugam sa accesati site-ul Comisiei Europene la adresa http://ec.europa.eu/education/programmes/newprog/index_en.html#call

      Data/ora curentă este: Vin 19 Apr 2024 - 18:46