Clubul Vehiculelor de Epoca a organizat, duminica, o parada si o expozitie a masinilor de epoca prilejuita de aniversarea "Zilelor Orasului Plopeni". Participantii la manifestarile organizate la Plopeni au putut admira marci precum: Ford A din 1928, Aero 30 din 1936, Plymouth din 1938, Jeep MB din 1943 si Jeep Willys CJ3A din 1948, Triumph Spitfire MK II din 1965, Lincoln Continental din 1967, Fiat 850 din 1967, Volvo 144 din 1968 si un Oldsmobile Cutelass Supreme din 1979.
Cea mai veche si in acelasi timp cea mai scumpa masina din expozitie este Ford A din 1928, fiind condusa de Mihai Dumitrescu, valoarea acesteia fiind estimata la 50.000 de dolari. Ca toti colectionarii, Mihai Dumitrescu sustine ca pasiunea pentru masini trebuie transmisa din generatie in generatie, iar in familia sa atat fiul, cat si cei doi nepoti ii calca pe urme.
In clubul vehiculelor de epoca sunt in prezent aproximativ 40 de colectionari, pentru ca este o pasiune extrem de costisitoare, sustin colectionarii prezenti la Plopeni. Cele mai apreciate masini de catre vizitatorii expozitiei, care au tinut sa se si fotografieze langa acestea, au fost: Ford A din 1928, Lincoln Continental din 1967, dar si Oldsmobile Cutelass Supreme din 1979 si cele doua Jeep-uri din 1943 si 1948. Expozitia masinilor de epoca a fost doar una dintre manifestarile organizate cu ocazia sarbatoririi Zilelor orasului Plopeni.
In cele trei zile de festival au avut loc expozitii de arta populara, produse agricole si alimentare, industriale, automobile, dar si spectacole care au adunat in centrul orasului mii de spectatori. Capul de afis a fost formatia Iris, care a adunat aproape 10.000 de spectatori. Au mai concertat Shock, Andreea Balan, Irina Loghin, Matilda Pascal Cojocarita etc. Duminica seara vor concerta Crush si Alexandra Ungureanu, in final urcand pe scena si Ansamblul "Salba Prahovei" din Plopeni.
Editia din acest an a 'Zilelor orasului Plopeni' a marcat implinirea a 70 de ani de la atestarea documentara a localitatii si de la infiintarea Uzinei Mecanice Plopeni, dar si 40 de ani de la obtinerea statutului de oras, cat si 30 de ani de la absolvirea primei promotii a liceului din localitate, a declarat Nelu Ghiorghe, directorul Casei de Cultura din Plopeni. Situat la 12 kilometri de Ploiesti, orasul Plopeni s-a dezvoltat ca un centru industrial independent si a cunoscut o intensa dezvoltare economica mai ales dupa 1965.
Mica localitate, de aproape 10.000 de locuitori, este impartita in mai multe zone: cea de locuinte, cea industriala si cea agricola. Orasul este renumit pentru Uzina Mecanica Plopeni a carei infiintare se leaga de cel de-al doilea razboi mondial, facand parte din strategia guvernului de atunci de realizare a unei industrii proprii de inzestrare a armatei.
Anul 1938 reprezinta un moment important in istoria localitatii, concretizat prin construirea fabricii de munitie Margineanca, in jurul careia vor fi construite primele ansambluri de locuinte. Dupa 1989, orasul a inceput sa aiba mari probleme sociale. Reducerea numarului de angajati la Uzina Mecanica a facut ca cifra somajul la Plopeni sa fie printre cele mai ridicate din judet.
Chiar si in aceste conditii, orasul de bucura de o viata culturala activa. In fiecare an sunt organizate "Zilele Nichita Stanescu', un festival interjudetean de interpretare a muzicii usoare, tabara de creatie plastica "Vintila Facaianu', Salonul international de caricatura si Festivalul copilariei "Frunze de Stejar'.
(sursa "Agerpres", 20 octombrie 2008)
Cea mai veche si in acelasi timp cea mai scumpa masina din expozitie este Ford A din 1928, fiind condusa de Mihai Dumitrescu, valoarea acesteia fiind estimata la 50.000 de dolari. Ca toti colectionarii, Mihai Dumitrescu sustine ca pasiunea pentru masini trebuie transmisa din generatie in generatie, iar in familia sa atat fiul, cat si cei doi nepoti ii calca pe urme.
In clubul vehiculelor de epoca sunt in prezent aproximativ 40 de colectionari, pentru ca este o pasiune extrem de costisitoare, sustin colectionarii prezenti la Plopeni. Cele mai apreciate masini de catre vizitatorii expozitiei, care au tinut sa se si fotografieze langa acestea, au fost: Ford A din 1928, Lincoln Continental din 1967, dar si Oldsmobile Cutelass Supreme din 1979 si cele doua Jeep-uri din 1943 si 1948. Expozitia masinilor de epoca a fost doar una dintre manifestarile organizate cu ocazia sarbatoririi Zilelor orasului Plopeni.
In cele trei zile de festival au avut loc expozitii de arta populara, produse agricole si alimentare, industriale, automobile, dar si spectacole care au adunat in centrul orasului mii de spectatori. Capul de afis a fost formatia Iris, care a adunat aproape 10.000 de spectatori. Au mai concertat Shock, Andreea Balan, Irina Loghin, Matilda Pascal Cojocarita etc. Duminica seara vor concerta Crush si Alexandra Ungureanu, in final urcand pe scena si Ansamblul "Salba Prahovei" din Plopeni.
Editia din acest an a 'Zilelor orasului Plopeni' a marcat implinirea a 70 de ani de la atestarea documentara a localitatii si de la infiintarea Uzinei Mecanice Plopeni, dar si 40 de ani de la obtinerea statutului de oras, cat si 30 de ani de la absolvirea primei promotii a liceului din localitate, a declarat Nelu Ghiorghe, directorul Casei de Cultura din Plopeni. Situat la 12 kilometri de Ploiesti, orasul Plopeni s-a dezvoltat ca un centru industrial independent si a cunoscut o intensa dezvoltare economica mai ales dupa 1965.
Mica localitate, de aproape 10.000 de locuitori, este impartita in mai multe zone: cea de locuinte, cea industriala si cea agricola. Orasul este renumit pentru Uzina Mecanica Plopeni a carei infiintare se leaga de cel de-al doilea razboi mondial, facand parte din strategia guvernului de atunci de realizare a unei industrii proprii de inzestrare a armatei.
Anul 1938 reprezinta un moment important in istoria localitatii, concretizat prin construirea fabricii de munitie Margineanca, in jurul careia vor fi construite primele ansambluri de locuinte. Dupa 1989, orasul a inceput sa aiba mari probleme sociale. Reducerea numarului de angajati la Uzina Mecanica a facut ca cifra somajul la Plopeni sa fie printre cele mai ridicate din judet.
Chiar si in aceste conditii, orasul de bucura de o viata culturala activa. In fiecare an sunt organizate "Zilele Nichita Stanescu', un festival interjudetean de interpretare a muzicii usoare, tabara de creatie plastica "Vintila Facaianu', Salonul international de caricatura si Festivalul copilariei "Frunze de Stejar'.
(sursa "Agerpres", 20 octombrie 2008)