A. Beneficiarii
Personalul tuturor asezamintelor culturale (de la director la femeia de serviciu) si-ar dori DOAR public de CALITATE. Care sa asculte transpus un concert simfonic, sa participe cu elevatie la lansarea unei carti de poezie sau vernisarea unei expozitii de pictura. Care sa nu taie plusul fotoliilor, sa nu deterioreze aparatura, sa nu fure nici macar hartia igienica. Si-ar dori beneficiari care, prin reputatia lor, sa creasca prestigiul asezamantului.
Este adevarat ca in orice localitate exista si astfel de public, doar ca, din pacate, intr-o proportie foarte mica. In plus ei isi pot satisface nevoile culturale pe alte canale.
Devine evident ca resursele, efortul, creativitatea, munca, intelepciunea, trebuie directionate catre restul publicului, care reprezinta CANTITATEA. Pentru ca si ei sunt ai nostri. Pentru ca ei au cea mai multa nevoie de cultura si educatie, chiar daca nu inteleg acum. Si asta cu toate riscurile, din care am mentionat cateva mai
sus. Asa ca voi avea permanent in atentie doar aceasta categorie de public.
B. Activitati
Prestigiul unui asezamant este dat, de asemenea, si de CALITATEA actiunilor organizate/gazduite. Concerte ale Filarmonicii, Operei, Corului „Madrigal", spectacole ale Teatrului National, lansari de carte in prezenta lui Coelho sau Norman Manea, conferinte sustinute, de exemplu, de Neagu Djuvara, Dan Farcas, prof.dr.Radu Rey sau,
prof.dr.Ovidiu Bujor, reprezinta momente de referinta. Doar ca trebuie sa existe o estimare cat mai apropiata de realitate asupra numarului de participanti. Daca vrei sa organizezi o manifestare intr-o sala de 400 locuri si intelegi ca nu vor veni nici 200 de persoane, mai bine renunti, ca te faci de ras. Iar cand intervine si aspectul
financiar (diferente intre incasarile din vanzarea biletelor si diferitele cheltuieli), atunci, cu adevarat, este o problema !
Pentru cei cu vechime, experinta si flerul ar trebui sa fie suficiente. Pentru cei noi, sondajele de opinie pot da o estimare a numarului de participanti potential interesati de fiecare tip si nivel de manifestare. Aceste sondaje nu trebuie realizate de Institute de specialitate. Ele pot fi generale, sau axate pe un anumit eveniment.
a) general:
Va rugam sa bifati la ce ati dori sa participati (pot fi mai multe optiuni):
- vizionrea unui film
- a unei piese de teatru
- a unui spectacol folcloric
- a unui concert
- vernisarea unei expozitii de arta plastica
- a uneia de fotografie
- lansare de carte
- conferinta
- intalnire cu Primarul
- intalnire cu parlamentari
- altceva (ce?)………
b) particularizat
Vrem sa organizam … Doriti sa participati? Cunoasteti si pe altcineva care ar fi interesat?
Chestionarele, pe jumatate de pagina, in cat de multe exemplare (minim 100), sa fie oferite in diferite medii (sociale, de varsta, etc.) spre completare pe loc (celor care asteapta randul la doctor, pensionarilor din parc, la o sedinta sindicala sau a Consiliului local, pacentilor din spital, etc.). Evident chestionarele
particularizate vor fi oferite categoriei de public careia I se adreseaza. Bineinteles ca raspunsurile vor avea un character pur informativ.
In acest material ma voi ocupa foarte putin de activitati tip cursuri sau cercuri. Ele vor fi oricum mai bine cunoscute de catre localnicii care vor participa la diversele manifestari.
Astfel, se pot organiza, cu minim efort si cheltuieli, actiuni pentru publicul larg: intalniri cu Primarul ("Dezvoltarea localitatii"), seful Politiei ("Cum sa ne ferim de hoti"), seful Directiei Sanitare ("Vaccinarile sunt periculoase?"), sarbatorirea centenarilor, zile festive cu diferite ocazii, sarbatori scolare, si multe altele, in parteneriat/colaborare cu institutile, ONG-urile, personalitatile locale.
Scopul acestui demers este sa dam CALITATE CANTITATII !
(postat pe grup in 25 decembrie 2008)
Personalul tuturor asezamintelor culturale (de la director la femeia de serviciu) si-ar dori DOAR public de CALITATE. Care sa asculte transpus un concert simfonic, sa participe cu elevatie la lansarea unei carti de poezie sau vernisarea unei expozitii de pictura. Care sa nu taie plusul fotoliilor, sa nu deterioreze aparatura, sa nu fure nici macar hartia igienica. Si-ar dori beneficiari care, prin reputatia lor, sa creasca prestigiul asezamantului.
Este adevarat ca in orice localitate exista si astfel de public, doar ca, din pacate, intr-o proportie foarte mica. In plus ei isi pot satisface nevoile culturale pe alte canale.
Devine evident ca resursele, efortul, creativitatea, munca, intelepciunea, trebuie directionate catre restul publicului, care reprezinta CANTITATEA. Pentru ca si ei sunt ai nostri. Pentru ca ei au cea mai multa nevoie de cultura si educatie, chiar daca nu inteleg acum. Si asta cu toate riscurile, din care am mentionat cateva mai
sus. Asa ca voi avea permanent in atentie doar aceasta categorie de public.
B. Activitati
Prestigiul unui asezamant este dat, de asemenea, si de CALITATEA actiunilor organizate/gazduite. Concerte ale Filarmonicii, Operei, Corului „Madrigal", spectacole ale Teatrului National, lansari de carte in prezenta lui Coelho sau Norman Manea, conferinte sustinute, de exemplu, de Neagu Djuvara, Dan Farcas, prof.dr.Radu Rey sau,
prof.dr.Ovidiu Bujor, reprezinta momente de referinta. Doar ca trebuie sa existe o estimare cat mai apropiata de realitate asupra numarului de participanti. Daca vrei sa organizezi o manifestare intr-o sala de 400 locuri si intelegi ca nu vor veni nici 200 de persoane, mai bine renunti, ca te faci de ras. Iar cand intervine si aspectul
financiar (diferente intre incasarile din vanzarea biletelor si diferitele cheltuieli), atunci, cu adevarat, este o problema !
Pentru cei cu vechime, experinta si flerul ar trebui sa fie suficiente. Pentru cei noi, sondajele de opinie pot da o estimare a numarului de participanti potential interesati de fiecare tip si nivel de manifestare. Aceste sondaje nu trebuie realizate de Institute de specialitate. Ele pot fi generale, sau axate pe un anumit eveniment.
a) general:
Va rugam sa bifati la ce ati dori sa participati (pot fi mai multe optiuni):
- vizionrea unui film
- a unei piese de teatru
- a unui spectacol folcloric
- a unui concert
- vernisarea unei expozitii de arta plastica
- a uneia de fotografie
- lansare de carte
- conferinta
- intalnire cu Primarul
- intalnire cu parlamentari
- altceva (ce?)………
b) particularizat
Vrem sa organizam … Doriti sa participati? Cunoasteti si pe altcineva care ar fi interesat?
Chestionarele, pe jumatate de pagina, in cat de multe exemplare (minim 100), sa fie oferite in diferite medii (sociale, de varsta, etc.) spre completare pe loc (celor care asteapta randul la doctor, pensionarilor din parc, la o sedinta sindicala sau a Consiliului local, pacentilor din spital, etc.). Evident chestionarele
particularizate vor fi oferite categoriei de public careia I se adreseaza. Bineinteles ca raspunsurile vor avea un character pur informativ.
In acest material ma voi ocupa foarte putin de activitati tip cursuri sau cercuri. Ele vor fi oricum mai bine cunoscute de catre localnicii care vor participa la diversele manifestari.
Astfel, se pot organiza, cu minim efort si cheltuieli, actiuni pentru publicul larg: intalniri cu Primarul ("Dezvoltarea localitatii"), seful Politiei ("Cum sa ne ferim de hoti"), seful Directiei Sanitare ("Vaccinarile sunt periculoase?"), sarbatorirea centenarilor, zile festive cu diferite ocazii, sarbatori scolare, si multe altele, in parteneriat/colaborare cu institutile, ONG-urile, personalitatile locale.
Scopul acestui demers este sa dam CALITATE CANTITATII !
(postat pe grup in 25 decembrie 2008)