Joi 12 noiembrie 2009, ora 19, la Unicredit Tiriac Bank sucursala Millennium din Calea Victoriei nr. 88, are loc inaugurarea expozitiei de pictura EUROCENTRIC CIRCUS MAXIMUS semnata Aurel TAR www.aureltar.eu
Proiect expozitional sustinut de UNICREDIT TIRIAC BANK si galeria POINT CONTEMPORARY
Parteneri media > MODERNISM, PLAI CU BOI, OBSERVATOR CULTURAL
Țara monedelor fără patrie
Cosmin Năsui
Monedele fără țară au și ele o țară a lor numită de Aurel TAR “Eurocentric Circus Maximus”. Aceste monede arată de parcă ar fi ale mai multor țări și de fapt nu sunt ale niciuneia dintre ele. Sunt valori simbolice fără granițe, născute din fuziuni culturale și istorice, ca și cum rivalitățile unor țări vecine ca Franța și Marea Britanie, ori ale unor state mai îndepărtate precum S.U.A. și Rusia nu s-ar fi petrecut niciodată.
Reversul micului obiect banal, prețuit la fel, peste tot în lume, indiferent de țară sau cultură și la fel de actual ca și în antichitate filtrează locurile comune ale specificului național ori regional la nivel iconic. Uneori ridicolul apare din situații mutante precum cea a dolarului uzbek pe reversul căruia se întâlnesc Washington cu Lenin, (Liberty... In Marx We Trust), iar cele două superputeri coexistă, ori în pound-ul sovietic, ca monedă unică a Commonwealth- ului post-comunist.
Esențializarea stilistică a lui Aurel TAR atinge cu “Eurocentric Circus Maximus” pragul unei dorite tehnicizări atât a desenului și compoziției, cât și prin aplatizarea riguroasă a culorii asumată de artist ca “pictură techno”. Suprafața picturilor sale folosește din plin rasterul punctat, ca acela al unui panou cu leduri ori al unei cusături tip goblen supradimensionate, devenit o caracteristică a artei sale.
Proiectul expozițional “Eurocentric Circus Maximus” se oprește asupra detaliilor interacțiunilor și mixajelor culturale ale globalizării din noua țară a monedelor fără patrie.
Proiect expozitional sustinut de UNICREDIT TIRIAC BANK si galeria POINT CONTEMPORARY
Parteneri media > MODERNISM, PLAI CU BOI, OBSERVATOR CULTURAL
Țara monedelor fără patrie
Cosmin Năsui
Monedele fără țară au și ele o țară a lor numită de Aurel TAR “Eurocentric Circus Maximus”. Aceste monede arată de parcă ar fi ale mai multor țări și de fapt nu sunt ale niciuneia dintre ele. Sunt valori simbolice fără granițe, născute din fuziuni culturale și istorice, ca și cum rivalitățile unor țări vecine ca Franța și Marea Britanie, ori ale unor state mai îndepărtate precum S.U.A. și Rusia nu s-ar fi petrecut niciodată.
Reversul micului obiect banal, prețuit la fel, peste tot în lume, indiferent de țară sau cultură și la fel de actual ca și în antichitate filtrează locurile comune ale specificului național ori regional la nivel iconic. Uneori ridicolul apare din situații mutante precum cea a dolarului uzbek pe reversul căruia se întâlnesc Washington cu Lenin, (Liberty... In Marx We Trust), iar cele două superputeri coexistă, ori în pound-ul sovietic, ca monedă unică a Commonwealth- ului post-comunist.
Esențializarea stilistică a lui Aurel TAR atinge cu “Eurocentric Circus Maximus” pragul unei dorite tehnicizări atât a desenului și compoziției, cât și prin aplatizarea riguroasă a culorii asumată de artist ca “pictură techno”. Suprafața picturilor sale folosește din plin rasterul punctat, ca acela al unui panou cu leduri ori al unei cusături tip goblen supradimensionate, devenit o caracteristică a artei sale.
Proiectul expozițional “Eurocentric Circus Maximus” se oprește asupra detaliilor interacțiunilor și mixajelor culturale ale globalizării din noua țară a monedelor fără patrie.