Cultura pentru toti

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Cultura pentru toti

Pentru toti cei interesati de nivelul de cultura al romanilor


    Conferinţ Naţională de Educaţie a Adulţilor, 19-21 martie 2010, Timisoara

    Maier
    Maier
    Admin


    Numarul mesajelor : 913
    Data de inscriere : 06/02/2009
    Varsta : 75
    Localizare : Ashkelon,Israel

    Conferinţ Naţională de Educaţie a Adulţilor, 19-21 martie 2010, Timisoara Empty Conferinţ Naţională de Educaţie a Adulţilor, 19-21 martie 2010, Timisoara

    Mesaj  Maier Joi 18 Feb 2010 - 21:20

    Institutul Român de Educaţie a Adulţilor (IREA) are onoarea să vă invite la cea de a III-a Conferinţă Naţională de Educaţie a Adulţilor, cu tema 10 ani de dezvoltare europeană în educaţia adulţilor. Realizări şi provocări în atingerea obiectivelor ’’Lisabona 2010’’, care va avea loc la Timişoara, între 19 – 21 martie 2010.

    Ca o consecinţă a aprecierii de care s-au bucurat în rândul dumneavoastră celelalte două conferinţe naţionale: Educaţia adulţilor în România - Politici educaţionale, culturale şi sociale (2001) şi Formatorul pentru adulţi – statut, roluri, competenţe şi provocări (2006), amândouă desfăşurate la Timişoara, Institutul Român de Educaţie a Adulţilor propune un nou cadru de discuţii şi dezbateri cu privire la realizarea obiectivelor ’’Lisabona 2010’’ în educaţia adulţilor din România.
    Anul 2010 va fi un an de însumare şi evaluare a progreselor naţionale şi europene în educaţie şi formare în toate Statele Membre şi la nivel european. De aceea, consecvent misiunii sale de a oferi suport ştiinţific şi metodologic activităţilor din educaţia adulţilor şi de a stabili o relaţie între teorie şi practică în acest domeniu, Institutul Român de Educaţie a Adulţilor intenţionează, la cei zece ani pe care îi aniversează, să organizeze un eveniment – reper pentru educaţia adulţilor din România, ce se înscrie în eforturile similare la nivel european în 2010.
    Totodată vom sărbători aniversarea celor 10 ani ai Programului Grundtvig în România.
    Dezbaterea se va concentra pe aspecte importante în procesul de îndeplinire a obiectivelor ’’Lisabona 2010’’ şi va încerca să valorifice „lecţiile învăţate” în ultima decadă de dezvoltări europene şi naţionale, prin stabilirea obiectivelor şi a direcţiilor de urmat pentru următoarea perioadă, reunite în recomandări pentru Strategia naţională de învăţare de-a lungul întregii vieţi.
    Agenda provizorie a conferinţei este postata in continuare.
    In speranţa că ne veţi face onoarea de a participa, vă rugăm să confirmaţi prezenţa dumneavoastră, prin completarea formularului online de înregistrare de pe site (www.irea.uvt.ro) sau a celui ataşat (p.6). Dacă doriţi să participaţi cu o comunicare, vizitaţi secţiunea „Trimite rezumat/ articol” şi trimiteţi email la adresa conferinta3@irea.ro, până în data de 8 martie 2010. Detalii suplimentare la telefon 0725225249 sau 0256-592960. Formularul ataşat completat poate fi trimis prin email sau fax: 0356-816532.

    Cu consideraţie,
    Prof.univ.dr. Simona Sava, Timişoara
    Director IREA 16.02.2010


    Program orientativ
    Vineri, 19 martie 2010
    Retrospectivă,’’lecţii învăţate’’
    Universitatea de Vest Timişoara, Aula Magna
    12:00 - 13:00 Primirea şi înregistrarea participanţilor. Bufet de întâmpinare






    13:00 – 14:30
    Ceremonia de deschidere, Sesiune Plenară 1:
    Dezvoltări naţionale şi europene în educaţia adulţilor în ultimii 10 ani

    Mesajul de primire din partea oficialilor locali

    Mesaje ale oficialilor naţionali: Politici educaţionale şi realizări naţionale în educaţia adulţilor: reprezentant al Preşedenţiei României; reprezentanţi al Guvernului; reprezentanţi ai Parlamentului; reprezentanţi ai organismelor naţionale
    Monica Calotă, director ANPCDEFP – 10 ani ai programului Grundtvig în România

    Mesaj al reprezentanţilor europeni:
    Marta Ferreira-Lourenco, directoare a Departamentului de Educaţie a Adulţilor, Directoratul General Educaţie şi Cultură, Comisia Europeană: Contribuţia programului Grundtvig şi a altor programe de învăţare de-a lungul întregii vieţi la crearea unui sistem coerent de educaţie a adulţilor


    14.30-15.00
    Pauză de cafea





    15.00-16.30
    Sesiune Plenară 2: Atingerea obiectivelor Lisabona 2010 în educaţia adulţilor – privire critică
    Prof.univ.dr. Paolo Federighi, Universitatea din Florenţa
    Prof.univ.dr. Ekkehard Nuissl, , director al Institutului German de Educaţie a Adulţilor, Bonn, Germania: From teaching to learning and back again – aspects of scientific debate on adult and continuing education in the last ten years
    Prof.dr. Simona Sava, director al Institutului Român de Educaţie a Adulţilor din Timişoara: Educaţia adulţilor în România în ultimii 10 ani
    Dr. Şerban Iosifescu, preşedinte ARACIP: Calitate în educaţie şi formare


    16:30 – 17.30

    Pauză de cafea




    17:00 – 19.00



    Ateliere de discuţii
    1. Abilităţi de bază pentru toţi
    2. Profesionalizarea personalului implicat în educaţia adulţilor
    3. Evaluarea şi recunoaşterea învăţării informale şi non-formale
    4. Îndrumare şi consiliere
    5. Cetăţenie activă şi incluziune socială
    6. Dezvoltare profesională continuă
    20:00 Recepţie – Sărbătorirea a 10 ani de activitate IREA




    Sâmbătă, 20 martie 2010
    Privind înainte
    Universitatea de Vest Timişoara, Aula Magna





    9:00 – 10:30
    Sesiune plenară: Tendinţe de dezvoltare la nivel social, economic şi educaţional în următoarea perioadă, cu implicaţii asupra dezvoltării educaţiei adulţilor

    William Thorn, senoir analyst OECD – perspectiva globală
    Marijke Dashorst, expert, Ministerul Educatiei din Olanda, fost expert la Comisia Europeana: Adult learning: a cornerstone for our future – perspectiva europeană
    Laura Şerbănescu, director general al Direcţiei de educaţie continuă, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului: Strategia naţională de învăţare de-a lungul întregii vieţi, 2010-2020

    10:30 – 11:00 Pauză de cafea


    11:00 – 12:30
    Ce este de făcut în continuare, cum, de către cine? – dezbateri în cele şase sesiuni paralele; amendamente la Strategia natională de învăţare de-a lungul întregii vieţi


    12:45 – 14:00 Sesiune plenară: Direcţii de acţiune la nivel naţional/ european

    Rapoartele dezbaterilor din sesiunile paralele de discuţii
    Concluzii – discuţie panel

    14:00 – 15:30 Prânz



    15:30 – 18:00 Două evenimente desfăşurate în paralel:

    Seminarii nonformale Grundtvig
    Înfiinţare a Asociaţiei Naţionale a Formatorilor din educaţia adulţilor


    19.00
    Cină la Cramele Recaş (opţional)


    Duminică, 21 martie 2010
    Universitatea de Vest Timişoara, sala 305


    9:30 – 11:00
    Evaluare Grundtvig



    Descrierea conferinţei

    Conferinţa se doreşte a fi un eveniment de tipul ’’retrospectivă şi perspective viitoare’’, menit să faciliteze analiza progresului obţinut până în 2010 şi să identifice obiectivele şi modalităţile de acţiune pentru următorii 10 ani, în special în educaţia adulţilor în România, în concordanţă cu tendinţele şi dezvoltările europene.
    Evenimentul pe care îl propunem, deşi înscris în seria evenimentelor naţionale, este unul cu participare internaţională, de aceea, împreună cu experţi de nivel european, vom putea compara realizările româneşti în educaţia continuă a adulţilor, în raport cu dezvoltările la nivel European, reflectând cu privire la ceea ce s-a realizat sau nu, cum s-a realizat şi de ce, pentru ca, pe baza concluziilor şi a “lecţiilor învăţate”, să reflectăm asupra a ceea ce este de făcut în următoarea decadă.

    Dezbaterea se va concentra pe aspecte importante în procesul de îndeplinire a obiectivelor ’’Lisabona 2010’’ şi va încerca să valorifice „lecţiile învăţate” în ultima decadă de dezvoltări europene şi naţionale, prin stabilirea obiectivelor şi a direcţiilor de urmat pentru următoarea perioadă, reunite în recomandări pentru Strategia naţională de învăţare de-a lungul întregii vieţi.

    Primul plen al conferinţiei va reuni mesaje şi puncte de vedere adresate participanţilor de către reprezentanţi ai decidenţilor în politica educaţională pentru învăţarea la vârsta adultă, de la nivel naţional şi european. Vor fi exprimate puncte de vedere asupra progresului realizat, ca şi asupra impactului politicilor din educaţia adulţilor asupra dezvoltării domeniului, la nivel naţional şi european.

    Al doilea plen al conferinţei va reuni puncte de vedere ale experţilor în educaţia adulţilor cu privire la dezvoltările care au avut loc în ultima decadă, la nivel european şi naţional, fiecare dintre vorbitori realizând o analiză critică din diferite perspective. Punctele de vedere exprimate vor constitui impulsuri pentru dezbaterile pe secţiuni.

    În atelierele de discuţii, timp de 2h, participanţii vor reflecta asupra realizărilor sectoriale, astfel: în prima oră vor fi prezentări de 7-10 min, realizate de participanţi, prezentări în care se vor evoca experienţe şi realizări, puncte de vedere critice şi reflecţii. În a doua oră vor fi reflecţii de grup referitoare la (ne)realizări, aspecte de evitat şi îmbunătăţit în continuare. Discuţiile pe ateliere din a doua zi a conferinţei se vor focaliza pe amendamentele de adus la textul strategiei de învăţare de-a lungul întregii vieţi, din perspectiva aspectelor de inclus, a priorităţilor formulate, a aranjamentelor instituţionale necesare, a resurselor financiare, etc.

    Mai specific, posibile teme de discutat în atelierele de dezbateri ar putea viza:
    Atelierul 1: Educaţia de bază a adulţilor – Moderator: Tania Sandu, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
    Discuţiile din cadrul atelierului se vor focaliza asupra bunelor practici în realizarea celei de-a doua şanse la educaţie, asupra aspectelor de îmbunătăţit pentru asigurarea creşterii calităţii, eficienţei, îmbunătăţirii rezultatelor acestei oferte educaţionale. Se va reflecta deopotrivă asupra aranjamentelor instituţionale celor mai potrivite, asupra diversificării ofertanţilor de formare (inclusiv angajatori) pentru a asigura compenteţele de bază, dar şi calificările relevante, necesare pe piaţa muncii. Mai concret, se va reflecta asupra demersurilor de realizat din perspectiva managementului instituţional, al redefinirii curriculare, respectiv al formării personalului didactic pentru a lărgi rata de cuprindere la educaţie a celor care au abandonat prematur sistemul educaţional, al celor care nu au cel puţin nivelul 2 de calificare, dar şi pentru a actualiza cunoştinţe şi competenţe ale celor care sunt în situaţia de analfabetism funcţional. Se va reflecta asupra oportunităţii şi a impactului unui posibil studiu OECD pentru identificarea nivelului de competenţă al adulţilor pe piaţa muncii.
    Atelierul 2: Profesionalizarea personalului implicat în educaţia adulţilor –
    Moderator: Raluca Lupou, cercetător, Institutul Român de Educaţie a Adulţilor
    Discuţiile din cadrul atelierului vor viza aspectele pozitive, respectiv de îmbunătăţit în profesionalizarea formatorilor din educaţia adulţilor. Se va reflecta asupra implicaţiilor pozitive şi nedorite ale actualelor reglementări legislative şi procedurale de certificare a formatorilor, asupra necesităţii şi detaliilor unui sistem de formare iniţială şi continuă a formatorilor pentru adulţi. Se va căuta să se identifice soluţii pentru întărirea statutului profesional al formatorilor pentru adulţi, pentru asigurarea mecanismelor de calitate a prestaţiilor profesionale ale acestora.
    Atelierul 3: Evaluarea şi recunoaşterea învăţării in-formale şi non-formale –
    Moderator: Mikaela Bălan, director al Direcţiei pentru Standarde Ocupaţionale, Calificări şi Atestare, Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor
    Discuţiile din cadrul atelierului se vor focaliza asupra bunelor practici în procesul de evaluare, recunoaştere, validare şi acreditare/ certificare a competenţelor dobândite prin învăţarea informală şi nonformală, asupra aspectelor de îmbunătăţit pentru a creşte credibilitatea acestei forme de certificare, pentru a îmbunătăţi calitatea procesului de evaluare. Se va reflecta asupra modalităţilor prin care validarea odată realizată, poate fi mai eficient integrată pentru a încuraja participarea adulţilor la învăţare continuă, odată conştientizate beneficiile învăţării, pentru a putea accesa mai uşor diferite filiere de formare.
    Atelierul 4: Îndrumare şi consiliere
    Moderator: Mariana Craşovan, cadru didactic la Universitatea de Vest din Timişoara
    Discuţiile din cadrul atelierului se vor focaliza asupra bunelor practici în realizarea consilierii privind cariera, privind diferitele rute alternative de formare, de actualizare a cunoştinţelor şi competenţelor. Se va reflecta asupra diversificării serviciilor şi formelor/ ofertelor de consiliere, asupra legăturii dintre consiliere, validare de competenţe, dezvoltare profesională şi personală continuă, asupra întăririi statutului acestui serviciu suport pentru a facilita accesul şi trecerea la diferite rute de formare, pentru creşterea participării adulţilor la educaţie.
    Atelierul 5: Cetăţenie activă şi incluziune socială
    Moderator: dr. Florentina Anghel, coordonator Departamentul Grundtvig, Agenţia Naţională de Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale
    Discuţiile din cadrul atelierului se vor focaliza asupra bunelor practici şi manifestărilor de impact ale societăţii civile, asupra resurselor de accesat pentru a sprijini participarea şi incluziunea socială. Se va reflecta asupra modalităţilor de realizare a educaţiei pentru cetăţenie democratică într-o manieră sistematică, a necesităţilor de acţiune la nivel de politică educaţională, aranjamente instituţionale, suport financiar pentru asigurarea dreptului la educaţie de-a lungul întregii vieţi pentru fiecare, pentru a sprijini pe fiecare să participe activ în societate, să se dezvolte potrivit necesităţilor sale. Se va reflecta asupra manierei de întărire a parteneriatelor între toţi actorii şi factorii interesaţi relevanţi, pentru acţiune sinergică în vederea realizării unei culturi a învăţării de-a lungul întregii vieţi. Se va reflecta asupra diversificării ofertelor de educaţie generală a adulţilor, asupra modalităţilor de motivare a adulţilor pentru a accesa oferte de învăţare pentru dezvoltare personală.
    Atelierul 6: Formare profesională continuă
    Moderator: Simona Bordeianu, director Direcţia de Ocupare Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
    Dezbaterile se vor concentra pe reflectarea măsurii în care se asigură flexicuritatea pieţei muncii, soluţii funcţionale de a facilita fiecărui individ posibilitatea de a avansa cel puţin cu un nivel de calificare, prognoze credibile cu privire la nevoile de competenţe, egalitatea de şanse pe piaţa muncii şi prelungirea vieţii active; promovarea culturii antreprenoriale şi îmbunătăţirea calităţii şi productivităţii muncii, a creativităţii şi inovaţiei; creşterea adaptabilităţii intreprinderilor şi a indivizilor, facilitarea mobilităţii ocupaţionale orizontale şi verticale, transparenţa calificărilor, îmbunătăţirea accesului la servicii şi oportunităţi de învăţare de calitate, dar şi de valorificare a potenţialului fiecăruia pe piaţa muncii. Se va reflecta, de asemenea, asupra oportunităţii altor măsuri active de stimulare a angajabilităţii, de ridicare a nivelului de competenţă a resurselor umane, mai bine dimensionate şi bazate pe evidenţe certe, asupra suportului acordat indivizilor şi intreprinderilor pentru stimularea învăţării la locul de muncă, a dezvoltării profesionale continue. Reflecţiile vor viza şi aranjamentele insituţionale cele mai potrivite pentru a crea oportunităţi variate şi flexibile de învăţare de calitate, printr-o infrastructură de servicii şi oferte educaţionale şi de formare bine dimensionată în toate regiunile ţării, în mediul urban şi rural deopotrivă; cât şi prin măsuri active de asigurare a resurselor pentru învăţare (inclusiv financiare).

    Plenul din finalul conferinţei va asigura cadrul pentru reunirea punctelor de vedere exprimate în atelierele de discuţii, dar şi pe baza acestora, a sintezei realizate de specialişti şi actori relevanţi în domeniu, participanţi la discuţia panel, cu privire la ce este de făcut în continuare, cum, de către cine.

    În cursul după amiezii vor fi demonstraţii concrete de realizare a educaţiei non-formale, generale a adulţilor, pentru participare şi cetăţenie activă, pentru exprimare culturală. În paralel, se va discuta statutul Asociaţiei formatorilor pentru adulţi, va fi adoptat şi constituită asociaţia.

    A III – a Conferinţă Naţională de Educaţie a Adulţilor
    10 ani de dezvoltare europeană în educaţia adulţilor. Realizări şi provocări în atingerea obiectivelor ’’Lisabona 2010’’ - 19 -21 martie 2010, Timişoara

    FORMULAR DE ÎNSCRIERE


    1. Date personale

    Nume: ...............................................………… Prenume:...........…............……..……………….………..
    Instituţie:………………………………………….…………………………………..………..............................
    Funcţie/ titlu academic: .....................................................................................................................
    Adresă: ....................................................................................
    Localitate............................…..................... .... Judet........ ……………………... Cod poştal: ..................
    Telefon: ...................................................................... Fax: ………........................................
    E-mail: .....…………………………..……………………………Web: …….............................................

    2. Participare la conferinţă
    Doresc să mă înscriu
    • cu participare [ taxa de participare 280 ron *] 
    • publicare articol, fără participare [taxa 70 ron**] 
    • cină 20 martie – Cramele Recaş [ 80 ron, include transport] 
    • preferinţe culinare (vegetarian, de post etc) 
    *include facilităţile conferinţei (mapă, volumul conferinţei, prânzurile, pauzele de cafea. Cina din data de 19 martie este oferită de organizatori.
    **include volumul conferinţei

    3. Atelierele de discuţii
    Va rugam bifati primele două workshop-uri la care doriţi să participaţi în ordinea preferinţelor (a,b). Atelierele de discuţii pot fi reconsiderate, în funcţie de opţiunile participanţilor.

    Educaţia de bază a adulţilor 
    Profesionalizarea personalului implicat în educaţia adulţilor 
    Evaluarea şi recunoaşterea învăţării in-formale şi non-formale 
    Îndrumare şi consiliere 
    Cetăţenie activă şi incluziune socială 
    Formare profesională continuă 

    4. Plata

    Plata se va face prin transfer bancar, in contul RO79RNCB0255008315520001; CIF: 13378580.*
    * vă rugăm să aveţi asupra dvs dovada plăţii

    Vă rugăm să trimiteţi formularul completat pe adresa conferinta3@irea.ro sau prin fax, la nr 0356- 816532. Mai multe detalii găsiţi pe site-ul nostru www.irea.uvt.ro sau la tel. 0256 592 960; 0725225249.

      Data/ora curentă este: Lun 6 Mai 2024 - 18:18