Cultura pentru toti

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Cultura pentru toti

Pentru toti cei interesati de nivelul de cultura al romanilor


    Curs international pentru educatie interculturala

    Admin
    Admin
    Admin


    Numarul mesajelor : 608
    Data de inscriere : 04/02/2009
    Varsta : 76
    Localizare : Ashkelon, Israel

    Curs international pentru educatie interculturala Empty Curs international pentru educatie interculturala

    Mesaj  Admin Sam 13 Iun 2009 - 20:41

    In luna mai 2009 am participat la un curs de perfectionare in domeniul educatiei interculturale, care s-a desfasurat in localitatea Brindisi, Italia. Cursul a fost organizat printr-un proiect de formare continua pentru cadre didactice, prin programul sectorial Comenius, in cadrul Programului de invatare pe tot parcursul vietii si a fost finantat de Comisia Europeana.
    Grupul care a participat la acest curs a fost format din 19 profesori (3 traineri si 16 cursanti) din Germania, Romania, Italia, Turcia, Finlanda, Lituania si Cipru. A fost o experienta extraordinara pentru fiecare dintre noi, deoarece am lucrat serios la acest curs, dar am avut si timp liber, in care sa ne amuzam impreuna, fapt ce a favorizat comunicarea interculturala. S-au legat prietenii si s-au pus bazele unor colaborari in noi proiecte europene.
    Cursul ”DIC 1 – Developing Intercultural Competences (Dezvoltarea competentelor interculturale)” a avut ca obiective principale:
    * Imbunatatirea competentelor interculturale ale profesorilor
    * Managementul conflictelor interculturale in scoli
    * Eliminarea prejudecatilor si crearea spiritului multicultural intre profesori
    * Propunerea si diseminarea unor strategii si metodologii didactice care sa contribuie la integrare
    Cursul a cuprins patru module:
    Modulul 1: “De la diversitate la identitate: un studiu in legatura cu crearea unei identitati extinse in societatea multi-etnica europeana”
    - Diferente care, in mod traditional, creaza excludere sociala
    - Diferite structuri familiale si sociale ale elevilor din grupul-tinta
    - Spiritul religios
    - Obiceiuri si traditii
    - Tipuri de guvernare in tarile de origine
    Modulul 2: “Arii de conflicte interculturale si sansa aflarii unei solutii”
    - Rasismul si xenofobia
    - Prejudecatile si discriminarea ca “puteri de dezintegrare”
    - Integrarea copiilor rromi si a celor cu risc social
    - Strategii de managementul conflictului
    - Strategii pentru evitarea escaladarii problemelor
    - Pasi spre solutionarea conflictelor in situatii specifice
    Modulul 3:“Strategii de dezvoltare a competentelor interculturale si lupta impotriva excluderii sociale”
    - Chestionar si studiu asupra hartii de nevoi ale elevilor si profesorilor din grupul tinta
    - Strategii de favorizare a integrarii sociale: tratarea problemelor cadru
    - Cum sa iei in considerare nevoile elevilor tinta in mediul scolar
    - Metodologii inovative, care au ca tinta educatia globala a elevilor cu risc de excludere sociala
    Modulul 4:“Sfaturi practice si exemple de buna practica ce pot fi folosite de profesori pentru a implementa competentele interculturale”
    - Prezentarea experientelor in integrarea copiilor lucratorilor migranti si a elevilor cu risc de excludere sociala
    - Comunicarea ca mediu central de integrare
    - Prezentarea unor materiale didactice folosite pentru a-i face pe elevi sa aprecieze abordarea interculturala a realitatii sociale
    Acest curs intercultural a folosit o varietate de metodologii: o combinatie de ateliere de lucru cu prezentari teoretice, reflectie individuala, munca in perechi sau grupuri mici, sesiuni de predare de catre colegi, simulari, joc de rol, exercitii de rezolvare de probleme, si studiu de caz. Au fost folosite activitati de formare cu ajutorul calculatorului si a unor videoclipuri pentru a ilustra mai bine unele aspecte ale competentelor interculturale.
    In timpul excursiilor si al muncii pe teren a fost demonstrata realitatea influentei interculturale in comunitate.
    Exista un sumar al cursului, si punctele cheie sunt definite intr-un manual numit INNOCENT, produs al unui proiect Comenius, manual care poate fi consultat ca document PDF, pe CD-ROM, sau tiparit.

    Daniela Buda, de la Scoala “Vasile Alecsandri” din Baia Mare, danielab2105@yahoo.com

      Data/ora curentă este: Vin 15 Noi 2024 - 1:26